Porsche Clàssics 2021.
Siete carreras componen el calendario provisional de la Porsche Clàssics 2021. En su 2ª temporada, la copa se disputa con Porsche 911, 930, 934 incluido el 934/5 hasta 1986. También competirán los 914 modificados que no cumplan con el reglamento de la Copa 914/6 de SRC. La temporada comienza el 27 de mayo en el espectacular circuito de Gasclavat. Una novedad en el calendario es el Challenge d’estiu 2021, prevista para el mes de agosto como prueba especial del campeonato y que aún no se ha definido su ubicación.
Tanto los pilotos nuevos, como los más experimentados, participarán en igualdad de condiciones, reglamento unificado, y solo en algunos casos la pericia del piloto o la efectividad mecánica marcarán la diferencia. Además del atractivo calendario, esto hace que la Porsche Clássic sea aún más interesante para los participantes. El resultado es que el primer período de inscripción ya ha recibido más de 16 peticiones de las 28 disponibles, repartidas en dos días.
Como antesala al campeonato realizamos una prueba en la pista del SOT el pasado domingo 9 de mayo, en sesión matinal. Carrera para equipos de 2 pilotos y dividida en 2 tandas independientes. Y como novedad, cada manga debía realizarse con un coche diferente. El formato, poco habitual, es apropiado para que sea un test bastante fiable de las prestaciones en pista de los coches y con referéncias reales. Así, hasta 12 coches compitieron en mangas de 8 minutos por carril. Por supuesto lo de test quedó aparcado en cuanto se apretó el GO!…..
Esta singular prueba la he convertido en crónica informal. Espero que os agrade.
1ª CURSA x PARELLES club el SOT
PORSCHE CLÀSSICS CUP 2021
Un estrany matí de primavera, posterior a una de les nits més surrealistes que hem viscut, ens vam reunir una dotzena d’amants del Slot més romàntic i per descomptat, competitiu.
El lloc triat reforçava les emocions, quasi tridimensionals, de tots nosaltres.
Si, la pista de El Sot et fa sentir fàcilment a aquells anys en que les curses d’automòbils tenien un caire aventurer.
Amb uns petits Porsches 911 a escala 1/32 a sobre de la pista en tenim suficient per sentir-nos gentlmen divers amb un mocador al coll i bronzejat amb aroma d’asfalt reescalfat….
Una convocatòria informal per una cursa sense pretensions no va evitar una preparació intensa per part de la majoria d’equips, alguns formats a darrera hora aprofitant petits girs en el guió del cap de setmana per poder assistir sense que sembli forçat, com va fer l’estimat Isra Nevado i també el seu company per l’ocasió, Lorenzo Rodríguez, que ja és un nou fitxatge del ‘mini-consorci’ DZero. Alguna cosa em diu que d’aquí un temps potser hem de treure lo de mini. Al no haver preparat la cursa van recórrer al garatge del responsable del campionat, que disposa d’un bon grapat de cotxes RTR. Evidentment, la intenció principal del Lorenzo i del Isra era quedar davant de l’equip del Manel, no ho dubteu! Un Exin taronja i un Ninco vermell “street version” van ser els escollits desprès d’un petit warm up.
A destacar la presència de Alberto Bolsa, també no prevista la tarda anterior i que un canvi quasi màgic que l’alliberava de treballar aquest dissabte, el va associar al seu amic de l’ànima Óscar Capel. Això ja era motiu de satisfacció i bones expectatives abans de començar la cursa, a més va gaudir de les papallones a l’estómac al connectar el comandament en el primer relleu… Mesos sense poder competir i el fet de fer equip amb un dels grans com l’Óscar ja implica presió. A més, el voler fer-ho molt bé ja son motius suficients per estar “nerviosillo”.
Es pot demanar més? Guanyar, potser?
El nom de l’equip els hi va quedar bé: El SOT Leyendas. Com estava previst que l’Albert Tràfach fes equip amb el Capel, ja tenía un parell de Porsches afinadets al estil Tràfach. I van aprofitar les dues autèntiques joies del doctor Tràfach per no deixar opció a la resta d’equips.
Aquest Carrera RS d’Exin, modificat amb un gust excel·lent per fer-lo versió street junt amb el xassís específic que DZero ha desenvolupat recentment es una auténtic “Beauty&Beast”.
Óscar ja saludava en modo sarcàstic, sense amagar un somriure malgrat la mascareta, mentre enfoca el 934 de fly. Us asseguro que va finíssim!
Seguim amb les presentacions, ara amb una parella de pes, en tots els sentits, en el nostre petit però inabastable món del Slot competitiu. A Richard & Gabri no els hi cal gaire presentacions i asseguren bon ambient a dins i a fora de la pista. I per descomptat, bon nivell competitiu sempre. STP Racing es una aposta segura i ens agrada compartir carrils amb ells. I un Carrera RS preciós van triar de primer cotxe.
Un altre parella de ‘clàssics’, habituals del Dream Slot, no van voler perdre aquesta cursa. El Josep Nebot i el Manel Escuredo tenen un llarg i variat currículum. Clar que potser amaguin dissimuladament el nom que van triar per l’equip…Fimosi KMC….
El 934 de Fly escollit per iniciar la cursa dels Fimosi KMC està preparat pel reglament de la copa Porsche que ja fa uns anyets que funciona al Dream. Aquesta era una molt bona opció per comparar amb les preparacions més variades que trobarien a aquesta cursa.
Del Dream Slot passem a Gasclavat per presentar al Cristian Díaz i al Jesús Jodar, ànimes del seu estimat club durant el darrer any i pico. Que s’ha fet molt llarg i dur. Però ells han estat mantenir l’escalf del seu club i han aprofitat aquest atípic inici de temporada, al maig, per mostrar les seves muntures.
Un Jesús orgullós ens mostra la seva criatureta. Un altre Carrera RS d’Exin. Quasi cincuentón i amb xassís rígid, sense suspensió, de National Racer.
I ja només resta el nostre equip, CuchiSot. En Carles Martí i un servidor hem compartit cotxe en varies ocasions i aquesta crec que es la segona amb Porsches. Vam decidir incloure un 914 de SRC per mostrar les bondats del petit descapotable quan el poses a la pista. Realment ens va fer gaudir, millorant amb els neumàtics nous. I de segon un 934 de Fly recuperat d’una llunyana etapa en al que va disputar algun Ral·li. Ara amb xassís DZero i full equip, i amb un, esperem, llarg futur a les pistes. La deco de l’època ho demana, oi?
L’avantatge de tenir amics com el Òscar Capel es que a més d’aprendre alguna cosa del món Racing, a totes les escales, es que tens una ajuda impagable en moments com aquests. Verificant es el millor, i punt! ( i a la pista, molts cops també, però millor que no ens escolti, que després s’ho creu, ja m’enteneu…)
Aquí veiem a lAlberto, que estava ´”on fire” i coneix com pocs el Gestor de Carreras TicTac, instruint al Isra mentre preparaven la primera màniga. I es que l’Isra es un renaixentista del segle XXI. Abruma la capacitat que té per aprendre coses noves i encara més el profit que treu amb molt poc i sempre un standard de nivell alt com a leitmotiv.
Els cotxes de la primera cursa ja estaven preparats per començar a actuar. El format es de dues curses independents, de 8 minuts per carril donen l’ocasió de testar més cotxes. En poc més de dues setmanes comença el 1er Campionat Clàssics Porsche i tothom vol tenir els variats 911 ben ajustadets.
La graella preparada! Al fons, en el carril 1, el 914 de Cuchisot, que es devia amagar quan estàvem fent les fotos dels cotxes.
Els pilots faran 3 carrils cadascú a les dues passades. Aquí juguen les estratègies clàssiques. El més ràpid fa els cantus i potser una central, encara que moltes vegades és un semicantu. Si estan igualats, es fàcil que triïn una banda de la tarima. En aquesta pista tenim 4, 5 i 6 a l’esquerra i 1, 2 i 3 a la tarima dreta. Així el punt de vista del pilot varia menys que si fas carrils d’ambdós costats. Altres potser trien que el fast driver de l’equip faci el darrer relleu per si està en joc la posició. Bé, malgrat ser una cursa de presentació tots volem guanyar!
Abans de començar, cinc céntims de les especificacions:
Penseu que el reglament deixa molta llibertat en el xassís, mantenint per tothom la bancada in-line negre de Slot.it, llandes de 15,8 i neumàtics SRC 00114, a més d’un pes mínim de carrosseria superior a 20 gr i un màxim d’amplada a l’eix posterior de 61 mm.
Resultats de la primera cursa:
això no s’acabat aquí! Aviat tindreu la resta de la crónica
1 | Gasclavat | 27-28 | mayo |
2 | SCM | 21-22 | junio |
3 | Slot For You | 14-15 | julio |
4 | El Sot | 21-22 | julio |
Challenge El Sot | 27-28 | agosto | |
5 | Escuderia Crono | 13-14 | octubre |
6 | Slotmania | 17-18 | noviembre |